صداهای تزیینی(Emblishments)صداهایی که برای جذاب تر کردن صداهای اصلی قطعه توسط اجرا کننده بداهه سازی یا در نت نگاری با نت هایی ریزتر نشان داده میشوند.
صداهای هارمونیک(Harmonics)صداهایی بسیار زیر،مانند صداهایی سوت وار که با لمس ملایم نقاطی از سیم ویلون و کشیدن آرشه بر آن ایجاد میشوند.
صداهای موسیقایی(Tone)صوتی که دارای زیر و بم یا فرکانس معین و ثابت باشد.
کادانس(Cadense)نقطه سکون در انتهای هر عبارت از ملودی_توالی آکوردها به گونه ای که حس خاتمه ایجاد کند.اغلب ازآکورد دومینانت(پنجم) به آکورد تونیک(پایه)
کادانس کامل(Complete cadense)
نقطه سکونی واضح که در پایان یک عبارت از ملودی حس خاتمه ایجاد میکند.
کادانس ناقص(Incomplete cadence)
نقطه سکون در پایان یک عبارت و بدون حس خاتمه که شنونده را برای شنیدن عبارت های بعدی منتظر نگه میدارد.
اصطلاحات موسیقی:
بافت پلی فونی(Poly phony)موسیقی ای که در آن بیش از یک خط ملودی مستقل هم زمان شنیده میشود.
بافت هموفونی(Mono Phony)موسیقی ای که یک خط اصلی و چند خط آکوردهای همراه کننده دارد.
بافت منو فنی (Mono phony)موسیقی ای که تنها یک خط ملودی دارد و به صورت هم صدا اجرا میشود.
مینوئت یا منوئه (به فرانسوی: Menuet) یک نوع رقص عامیانهٔ فرانسوی، با وزن سهضربی آرام است که پس از سال ۱۶۵۰ میلادی توسط لودویک چهاردهم مهمترین رقص درباری تبدیل شد. در قرن هجدهم این رقص در آلمان نیز متداول شد و یکی از بخشهای مجموعه رقصها (سوئیتها) در آثار باخ و هندل شد