علی شیرنگی (سنتور)

  • by admin
  • یکشنبه , 10 آوریل 2016
  • Comments Off
shirangi
  • متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۴ – گرگان .
  • فارغ التحصیل خرداد ماه ۱۳۵۷ ( مهندسی جنگل و مرتع از دانشگاه کشاورزی مازندران ، ساری)
  • سال ۱۳۶۰ در زادگاهش نزد استاد صفایی به یادگیری سنتور پرداخت.
  • سال ۱۳۶۱ در کنار آموزش سنتور به یادگیری تنبک در کلاس استاد جمشید داوری نیز همت گماشت.
  • سال۱۳۶۳ بعد از سکونت و اشتغال در مشهد جهت تکمیل شدن نوازندگیش به کلاس استاد عباس خمر رفت.
  • سال ۱۳۶۵ در مسیر آموختن و یادگیری بیشتر سنتور به به کلاس درس استاد عباس فرامرز رسید .
  • در تمام این سال ها با عشق به نوازنگی سنتور پنجه به تمرین مدام دف و تنبک داشت.
  • دوستی و آشنایی با هنرمندان برجسته چون استاد محمود متبسم (ویولن) استاد داریوش اسحاقی (تنبک) انگیزه فراوان به او بخشید.
  • جوانان عزیز در این سالها در کنارش تمرین و اجرا کردند که اکنون از اساتید شایسته هستند : محسن عاقل(سه تار)آرش شرقی (تنبک)
  • علاقه ی او به نوشتن شعر و ترانه و نوازندگی سنتور او رابه محافل ادبی و هنری پیوند داد.
  • ساله ها ارتباط با این هنرمندان سر انجام او را به خواندن شعر هاش و نوازندگی سنتورش در انجمن صنفی موسیقی کشاند
  • بعد از سالها شاگردی و آموزش و تمرین و اجرا بالاخره تدریس خصوصی سنتور را آغاز کرد.
  • پس از سالها تدیس خصوصی و آشنایی کامل با این فن به تدریس در آموزشگاه درجه یک مشهد دعوت شد و افتخار همکاری استاد تبریزی ( آموزشگاه پارس)  ؛ استاد عظیمی (آموزشگاه آریا )و بعد از آن تدریس در آموزشگاه محترم همایون ( استاد طاهری) و آموزشگاه خوب فرید ( استاد فتحعلی  زاده) و تمرین و اجرا با این اساتید را در کارنامه ی خود دارد و نیز با استاد مهدی عاشوری در برنامه گروهی هنرجویان به اجرای مختلف ادامه داد.
  • خصوصیات برجسته او در تدریس سنتور به گواه هنرجویان و خانواده ی ایشان و تایید آموزشگاه ها:
  • خوش رویی و صبوری در تدریس
  • همراهی با هنرجویان خود با دف و تنبک و انرژی بخشیدن به آنها در آموزش شاد.
  • مهارت در تعمیر و تنظیم کوک سنتور که به طور رایگان در خدمت هنرجویان است.
  • برنامه گروهی هنرجویان و اجرا در مقابل خانواده ها و معرفی هنرجویان شایسته در همایش آموزشگاه ها نیز در کارنامه اوست.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
Previous «
Next »